Mogłoby się wydawać, że wymiana żarówki jest czymś banalnie prostym, krążą przecież nawet żarty typu: „ilu ludzi potrzeba do wymienienia żarówki”, ale w przypadku wymiany żarówki w samochodzie sprawa przestaje być już śmiesznie prosta. Problemów jest co najmniej kilka.
Pierwszy z nich polega na tym, że na świecie powstało setki, jeśli nie tysiące różnych modeli samochodów i każdy z nich jest nieco inny. Dlatego wymiana żarówki w niemal każdym samochodzie osobowym wygląda inaczej. Mocowanie lampy jest inne, lapa wygląda inaczej albo jest w innym miejscu, jest mniej lub więcej miejsce, kable są inaczej poprowadzone czy przykładowo pojawiają się różne osłony, czy zaślepki.
Jakby tego było mało, to drugim problemem jest to, że w samochodach montuje się lampy działające w różnych technologiach, a jakby jeszcze tego było mało, to lampy działające w jednej technologi mogą mieć różne typy żarówek.
Miejsc, gdzie można się pomylić, jest więc mnóstwo. W związku z tym postanowiliśmy przygotować listę kilku najczęściej popełnianych błędów. Są nimi:
- Zła żarówka — najczęściej pojawiającym się błędem jest próba zamontowania złej żarówki. Żarówki xenon różnią się od żarówek halogenowych, a te od żarówek LED. Podczas wymiany trzeba się więc zaopatrzyć w dokładnie taką żarówkę, jakiej potrzebujesz. Aby dowiedzieć się, jaka żarówka pasuje do twojego samochodu, poszukaj informacji o tym w internecie, wpisując dokładny model i rocznik samochodu lub proszą o pomoc specjalistę w sklepie.
- Brak lub błędne połączenie — aby żarówka mogła działać, musi być dobrze połączona. Wszystkie styki w kostce muszą dokładnie przylegać i wszystkie przewody muszą być połączone. Jeśli cokolwiek będzie nie tam, gdzie powinno, to żarówka nie będzie działała, tak jak powinna. W związku z tym po wymianie żarówki koniecznie sprawdź, czy wszystkie lampy działają tak, jak powinny.
- Uszkodzenie lampy lub żarówki — zwykle miejsca pod maską na żarówkę nie ma zbyt wiele lub wręcz coś trzeba zdemontować, aby żarówkę wymienić. Poruszając się po ciasnej przestrzeni, łatwo uszkodzić żarówkę, przerwać jakiś przewód czy uszkodzić styk.